14.04.2015Рішення виконкому №114 "Про виконання делегованих та власних повноважень відділом по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету Бердянської міської ради у 2014 році згідно із Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”"

Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу по роботі зі зверненнями громадян виконкому Бердянської міської ради Куртової І.В. про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті у 2014 році, виконавчий комітет міської ради зазначає, що у виконавчих органах міської ради проведена робота, спрямована на створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмові та усні звернення у виконавчому комітеті Бердянської міської ради.

Так, протягом року на засіданні виконкому Бердянської міської ради було розглянуто питання  про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконкомі в 2013 році, видано 9 розпоряджень міського голови та 10 доручень міського голови, які регулюють питання роботи зі зверненнями громадян.

Протягом 2014 року особисті прийоми проводилися згідно з затвердженим графіком, який доводився до відома громадян шляхом оприлюднення на офіційному сайті Бердянської міської ради та в місцевих ЗМІ, на інформаційних стендах, розміщених в адміністративному приміщенні виконкому та в Центрах громадських ініціатив у кожному мікрорайоні міста. 

Усього у 2014 році під час особистих прийомів до керівництва  виконкому звернулося  230  громадян, що на 256 звернень менше  ніж у 2013 році. 36 питань було вирішено в ході прийому, решту питань  було направлено до відповідних структурних підрозділів для вирішення.

Керівниками виконкому Бердянської міської ради у 2014 році було проведено 4 “гарячі” телефонні лінії.

У звітному періоді міським головою проведено 3 “прямих” ефіри на телебаченні. По всіх питаннях були дані доручення щодо їх розгляду і виконання.

З метою пошуку оптимальних шляхів задоволення законних вимог мешканців у виконкомі практикується комісійний розгляд звернень громадян із виїздом керівників та фахівців структурних підрозділівна місце. Так, у 2014 році  проведено  116 виїзних засідань постійно   діючої   міжвідомчої   комісії з розгляду звернень громадян, права яких порушуються співвласниками або сусідами    шляхом   самочинного  будівництва житлових будівель, господарчо-побутових споруд, інших об’єктів нерухомого майна, видано громадянам 99  витягів із протоколів комісії.

В мікрорайонах міста продовжують працювати 12 Центрів громадських ініціатив, які створено для того, щоб жителі міста могли вирішувати більшість своїх питань за місцем проживання. У Центрах регулярно ведуть прийоми з особистих питань депутати міської ради, спеціалісти адміністративного відділу, Пенсійного фонду тощо. Також, в ЦГІ міста за графіком надають консультації спеціалісти управління праці та соціального захисту населення з прийому документів для призначення субсидій та інших соціальних виплат.

Графіки таких прийомів щомісяця оприлюднюються в засобах масової інформації. Протягом звітного періоду на 82 виїзних прийомах спеціалістами управління прийнято та надано роз’яснень 826 мешканцям міста.

В управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Бердянської міської ради функціонує телефон “гарячої лінії”, на який звернулося протягом звітного періоду 12367 громадян щодо роз’яснень законодавства та з інших питань.

У 2014 році до урядової „гарячої лінії” (УГЛ) звернулося 319 громадян, що на 130 більше ніж у 2013 році. Усі звернення було розглянуто у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 898. Слід зазначити, що таке збільшення кількості звернень на УГЛ обумовлене надходженням дзвінків від громадян, які вимушено переїхали до міста Бердянська з Донецької та Луганської областей у зв'язку з проведенням антитерористичної операції. Всі ці звернення стосувалися питання надання безкоштовного житла, вирішення соціальних проблем, надання матеріальної, гуманітарної допомоги, влаштування дітей до навчальних закладів. На жаль, більшість громадян, які звернулися до Урядової гарячої лінії, попередньо нікуди не зверталися для вирішення своїх питань.

Так, станом на кінець 2014 року на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення перебувало понад 10,5 тисяч вимушених переселенців, з них 2900 призначена та виплачується соціальна допомога, в тому числі й на оплату житлово-комунальних послуг.

Мешканцями міста зібрано гуманітарної допомоги на суму 876 946 грн., яка надана 6353 вимушеним переселенцям зі східних областей України у вигляді одягу, постільної білизни, засобів гігієни, дитячих іграшок, медикаментів, побутової техніки, посуду, продуктів харчування.

До дошкільних навчальних закладів влаштовано 82 дитини вимушених переселенців, 769 школярів навчаються в школах міста Бердянська.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Кількість звернень, що надійшли до виконкому Бердянської міської ради у 2014 році становить – 2605, що на 1066 звернень менше у порівнянні з 2013 роком.

У 2014 році за видами звернень, визначених Законом України “Про звернення громадян”, домінують заяви щодо вирішення питань, кількість яких становить майже  97,46 відсотків  усіх звернень до виконкому, скарги становлять 2,5%, пропозиції – 0,034%.

Щодо всіх пропозицій, заяв і скарг громадян вживалися відповідні заходи.

У звітному періоді підлягало опрацюванню 2614 (у 2013 р. – 3716)  питань, порушених у зверненнях громадян, з яких: задоволено – 279 звернень, що становить 10,7 %, роз’яснено по 2316 зверненням (88,8 %), відмовлено по  4 зверненнях (0,15 %), 7 звернень взято до відома, 2 — направлено за належністю відповідно до ст.7 Закону України “Про звернення громадян”.

Порівняно з 2013 роком у 2014 році на 107 зросла кількість звернень громадян, у яких порушувалися питання соціального захисту, і становить 178 звернень, на 18 - з питань комунального господарства (496 звернень), на 32 - з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин (38 звернень), на 16 — з питань освіти та науки(20 звернень). Якщо в 2013 році до виконкому Бердянської міської ради не надходили звернення громадян, в яких порушувалися питання державного будівництва та адміністративно-територіального устрою, то в 2014 році надійшло 6 таких звернень.

Разом з тим у 2014 році зменшилась кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин (406 проти 646), що обумовлено оформленням документів (інформаційних карток і формулярів) та надання адміністративних послуг з земельних питань в Центрі з надання адміністративних послуг “Єдиний офіс” відповідно до Закону України “Про адміністративні послуги”.

Також у 2014 році зменшилася кількість звернень громадян з питань транспорту і зв’язку (24 проти 57), праці та заробітної плати (31 проти 56), охорони здоров’я (27 проти 46), житлових питань (430 проти 757), екології та природних ресурсів (5 проти 12), сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту (96 проти 104), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (214 проти 228).

За звітний період у порівнянні з 2013 роком зменшилася кількість повторних (2 проти 7), колективних звернень громадян (249 проти 384), звернень від  ветеранів праці (13  проти 16), дітей війни (227 проти 330), учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (7 проти 13). Разом з тим збільшилася кількість звернень від учасників та інвалідів війни (59 проти 55), інвалідів (122 проти 119), багатодітних сімей та одиноких матерів (62 проти 42). В зверненнях зазначених категорій громадян в основному порушувалися соціальні питання.

Забезпечення реалізації громадянами міста конституційного права на звернення, посилення персональної відповідальності посадових осіб за об’єктивний, неупереджений і своєчасний розгляд звернень громадян, вирішення порушених у них проблем – такими критеріями керується у своїй роботі керівництво виконкому Бердянської міської ради.

Робота із зверненнями громадян у виконкомі знаходиться на постійному контролі у міського голови, його заступників, керуючого справами, керівників структурних підрозділів виконкому.

Відділом по роботі зі зверненнями громадян проведено роботу по усуненню фактів порушення виконавської дисципліни, а саме: щопонеділка для відповідальних виконавців надається інформація про звернення громадян, які перебувають на поточному та додатковому контролі і термін розгляду яких збігає на поточному тижні; у разі порушення термінів розгляду звернень громадян керівникам структурних підрозділів надаються повідомлення. Інформація про документи, що перебувають на контролі, у тому числі звернення громадян, розміщена у внутрішній комп’ютерній мережі виконкому у режимі on-line та доступна кожній посадовій особі. Систематично проводиться консультативно-роз’яснювальна робота з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян у структурних підрозділах виконкому. Такі заходи значно покращили виконавську дисципліну та суттєво скоротили випадки порушення ст.20 Закону України „Про звернення громадян”.  Якщо за  минулий рік було зафіксовано 242 випадки порушення упереджувального контролю, то за 2014 рік – 141.

На сьогодні актуальним залишається питання якості та повноти розгляду звернень громадян,  підготовки  якісних відповідей, додержання строків виконання.

З лютого 2007 року у виконкомі Бердянської міської ради функціонує система електронного документообігу «Optima-WorkFlow», робота якої постійно вдосконалюється. Зокрема, спеціалістами відділу по роботі зі зверненнями громадян  спільно зі спеціалістами відділу інформаційно-комунікаційних ресурсів в програмі „OPTIMA-WorkFlow” запроваджено сканування  кожного звернення та публічного запиту  й підкріплення його в електронному вигляді до реєстраційно-контрольної картки, розроблено нові форми додаткового контролю, що дозволяє оперативно контролювати хід розгляду звернень громадян, що не було виконано остаточно, у визначені законодавством терміни,  і поставлено на додатковий контроль. Існують 17 звітів з метою контролювання стану виконання звернень громадян та надання керівництву звітів для прийняття управлінських рішень.

Відділом по роботі зі зверненнями громадян у 2014 році проведені перевірки стану роботи зі зверненнями громадян в управліннях економіки, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, земельних правовідносин, капітального будівництва, реконструкції та технічного нагляду, у службі у справах дітей. Посадовим особам надані рекомендації і встановлені терміни приведення роботи зі зверненнями громадян у строгу відповідність до Закону України „Про звернення громадян”.

З посадовими особами структурних підрозділів виконкому систематично проводяться практичні заняття, консультації та роз’яснення щодо дотримання вимог документообігу.

У кожному структурному підрозділі виконкому визначено повноваження та відповідальність посадових осіб, розроблено регламент та впроваджено  нову систему додавання електронної відповіді до картки реєстрації звернення.

У звітному періоді відділ по роботі зі зверненнями громадян постійно надавав методичну допомогу в організації роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” структурним підрозділам виконкому, підприємствам та організаціям міста, проведено 3 навчання.

Відділ по роботі зі зверненнями громадян постійно удосконалює роботу з забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення.

 Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.40 Закону України „Про місцеве самоврядування в України”, ст.91 Статуту територіальної громади міста Бердянська, з метою поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян у структурних підрозділах міської ради та виконкому виконавчий комітет Бердянської міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

          1. Інформацію начальника відділу по роботі зі зверненнями громадян виконкому Бердянської міської ради Куртової І.В. про виконання делегованих та власних повноважень відділом по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету Бердянської міської ради у 2014 році згідно із Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” взяти до уваги.

2. Попередити заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівників структурних підрозділів виконавчого комітету Бердянської міської ради  про їх персональну  відповідальність за неналежний  рівень роботи зі зверненнями громадян, неякісний, неповний та несвоєчасний розгляд звернень громадян.

          3. Керівникам структурних підрозділів виконавчого комітету Бердянської міської ради:

         3.1. До 01.05.2015р.:

- проаналізувати стан роботи зі зверненнями громадян в підпорядкованих підрозділах та  затвердити заходи щодо її поліпшення;

- оновити (у разі необхідності) інформацію про час проведення особистих прийомів громадян у доступному для огляду місці.

3.2. Суворо дотримуватися затвердженого графіка особистого прийому громадян.

3.3. Посилити контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян з конкретним обґрунтованим вирішенням порушених у них проблем, виконавською дисципліною у підпорядкованому структурному підрозділі.

3.4. Уживати заходів до підлеглих за порушення вимог Закону України „Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян,

на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

4. Відділу по роботі зі зверненнями громадян виконкому Бердянської міської ради (Куртова І.В.):

4.1. Організувати проведення перевірок стану роботи зі зверненнями громадян в структурних підрозділах виконавчого комітету Бердянської міської ради. Узагальнені дані перевірок розглянути на засіданні виконавчого комітету Бердянської міської ради під час аналізування результатів роботи зі зверненнями громадян у 2015 році.

4.2. Щотижня за результатами моніторингу надавати керуючому справами виконкому оперативну інформацію щодо порушення строків розгляду звернень громадян.

4.3. Надавати методичну допомогу структурним підрозділам виконкому в приведенні роботи зі зверненнями громадян у сувору відповідність до Закону України „Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

4.4. Щокварталу проводити навчання з організації роботи зі зверненнями громадян з керівниками структурних підрозділів виконкому та відповідальними за роботу зі зверненнями громадян.

          5. Рішення виконавчого комітету Бердянської міської ради від 08.04.2014 №116 “Про виконання делегованих та власних повноважень відділом  по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету Бердянської міської ради у 2013 році згідно із Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” зняти з контролю, як таке, що виконане в цілому.

6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконкому Гончарову Н.І.

 

 

Міський голова                                                                     О.А.Бакай