Бердянська міська рада - офіційний сайт

Вимоги споживача щодо усунення недоліку пред`являються на його вибір

Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, які вимоги має право пред'явити споживач у разі придбання товару неналежної якості:

 У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

А також те, що вимоги споживача пред`являються на його вибір продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

 Наприклад, якщо суб’єкт господарювання (продавець товару) відмовляє громадянину - споживачу у прийомі товару на гарантійне обслуговування, то у даному випадку права споживача вважаються порушеними.

 Увага! Верховний Суд зауважив, що споживач має право вибору, до кого пред'являти вимогу у разі виявлення в гарантійний термін недоліку товару (постанова від 24.07.2019 у справі № 199/6062/15-ц).

Вимоги споживача щодо усунення недоліку пред`являються на його вибір