Бердянська міська рада - офіційний сайт

Бердянські депутати звернулися до Президента, Верховної Ради та Кабміну щодо невідкладного розгляду та підтримки проєктів законів

Продовжуючи тему підтримки підприємців у складні часи карантинних обмежень, на позачерговій сесії Бердянської міської ради депутати розглянули звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо невідкладного розгляду та підтримки проєктів законів. Як пояснив депутат міської ради Микола Рудницький, дане звернення готувалося для розгляду сесії ще місяць тому. Але через відсутність депутатів за станом здоров’я, сесія не була скликана. Депутат закликав колег підтримати дане звернення щодо прийняття ряду законів, які допоможуть спростити роботу підприємців.

 

Звернення депутатів Бердянської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо невідкладного розгляду та підтримки проєктів законів № 3853-1«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек», № 3853-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо визначення обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та скасування корупційного механізму кеш-бек», № 3993 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів фізичних осіб-підприємців»

 

Pyx SaveФOП послідовно відстоює права та інтереси мікропідприємців, як найбільш уразливої частини бізнес середовища України. Спрощена система оподаткування (надалі — CCO) є єдиною можливістю започаткувати і вести бізнес кожному українцю без досвіду та мінімізувати контакт з податковою системою України.

Прийняті Верховною Радою України 20.09.2020р. Закони України № 128-IX “Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" та № 129-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі i послуг” запроваджують для фізичних осіб-підприємців (надалі - ФОП) обов’язок використання фіскалізованих реєстраторів розрахункових операцій (надалі — PPO) під час реалізації товарів та послуг, чим суттєво збільшують витрати мікропідприємців, а це автоматично призведе до підвищення цін для споживачів. Окрім того, запровадження фіскалізованих PPO для ФОПів знівельовує саму спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, яка створювалась для надання можливості українцям розпочати i вести свою справу без фаху чи досвіду у бухгалтерському обліку. Додаткове адміністрування призведе до збільшення корупційних чинників i тиску з боку контролюючих органів.

Нормами вищенаведених законів України, окрім фiскaлiзoвaниx PPO, запроваджується механізм «кеш-бек» - винагорода інформатора Державної податкової служби за вчинені неточності чи порушення з боку ФОПів під час реалізації товарів та послуг.

Зобов’язання використання фіскалізованих PPO в сьогоднішніх реаліях робить ведення діяльності мікропідприємця ускладненим та більш економічно невигідним.

Державна регуляторна служба України провела розрахунок та аналіз регуляторного впливу від запровадження додаткового регулювання, що вводиться прийняттям цих законів та публічно розмістила цю інформацію. Прогнозні витрати ринку, платників податків другої та третьої груп єдиного податку від реалізації положень Законів України №128-IX та № 129-IX становитимуть від 8,5 до 22,4 млрд. грн. на адміністрування процесів застосування залежно від типу реєстратора розрахункових операцій. Bci ці витрати бізнес автоматично закладатиме в собівартість товарів та послуг, що спричинить збільшення роздрібних цін. Значне подорожчання процедур адміністрування податків для мікропідприємництва робить мікробізнес неконкурентним у порівнянні з великим бізнесом та в подальшому призведе до закриття суб’єктів господарювання фізичних осіб-підприємців, що провадять свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності. Це створить підг'рунтя для монополізації споживчого ринку великим бізнесом i паралельно виключить альтернативну пропозицію мікропідприємництва на ринку праці.

Закриття діяльності мікропідприємцями чи їх бізнес-еміграція може привести до негативних наслідків для економіки країни, адже місцеві бюджети мінімум на 20 відсотків наповнюються саме за рахунок податків, які сплачує мікробізнес.

17.07.2020 було зареєстровано законопроєкти № 3853-1 та №3853-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек», які напрацювала група народних депутатів спільно з Рухом SaveФOП. Основною ідеєю цих законопроєктів є збереження, розвиток та захист CCO.

Прийняття законопроєктів № 3853-1 та № 3853-2 підвищить бізнес активність ФОПів i забезпечить правове підґрунтя для стабільних правовідносин у сфері бізнесу, а також:

• стимулюватиме вихід з тіні «сірих підприємців»;

• збільшить надходження до місцевих бюджетів;

• сприятиме динамічному зростанню кількості самозайнятих осіб і створенню нових робочих місць;

• зменшиться безробіття;

• заохочуватиметься встановлення терміналів та збільшення безготівкових розрахунків.

Після прийняття Закону України № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» було враховано пропозиції до другого читання, які прибрали «Книгу обліку» та норму щодо її щоденного (за підсумками робочого дня) ведення.

Таким чином, оскільки щоденне відображення доходів не передбачено у оновленій редакції, постає питання з веденням обліку доходів, видатків та інших показників у розумінні п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України. Відтак фізичним особам-підприємцям доведеться вести облік доходів з веденням первинних документів на кожну операцію (паперовий чек, прихідний ордер чи інший документ, який має унікальний номер).

Pyx SaveФOП спільно з народними депутатами України розробив законопроєкт № 3993, який поєднує позитивні новели Закону України № 786-IX щодо можливості довільного ведення звітності у будь-який спосіб із уставленими нормами.

Законопроєкти №3853-1, №3853-2 та №3993 набувають надважливого значення особливо після карантину та повинні стати першочерговими.

Зважаючи на вищевикладене, ми, депутати Бердянської міської ради, звертаємося до Вас з проханням підтримати законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек» за №3853-1, №3853-2 та №3993.

Бердянські депутати звернулися до Президента, Верховної Ради та Кабміну щодо невідкладного розгляду та підтримки проєктів законів