Бердянська міська рада - офіційний сайт

У 2018 році до ЦНАПу звернулось більше 46 тис. відвідувачів, а кількість наданих послуг зросла на 60,5% у порівнянні з 2017 р.

Про підсумки роботи ЦНАПу у 2018 році та головні пріоритети в роботі на 2019 рік на апаратній нараді сьогодні, 8 січня, докладно доповіла начальник Центру надання адміністративних послуг Лариса Лаба.

У 2018 році для ЦНАПу були визначені наступні пріоритети та шляхи розвитку, які були успішно впроваджені. А саме:

- організація надання паспортних послуг;

- організація надання доступних та зручних для населення адміністративних послуг шляхом втілення проектів щодо утворення віддалених робочих місць адміністраторів у віддалених районах міста Бердянська;

- запровадження послуги «Мобільний офіс» з виїздом адміністратора ЦНАПу до місця проживання осіб з особливими потребами та обмеженими у пересуванні.

З березня 2018 року з метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання адміністративних послуг у віддалених мікрорайонах міста Бердянська: «АКЗ», «РТС», «Скловолокно», «Військове містечко», «8 Березня», «Колонія/Макорти», «Слобідка/Коса» створені віддалені робочі місця адміністраторів ЦНАПу, до яких протягом року звернулося більше 8 500 мешканців міста за оформленням адміністративних послуг. Крім того, адміністратори ЦНАПу надають консультації щодо отримання послуг та видають результати. Більше 90% звернень до ЦНАПу в мікрорайонах стосуються оформлення довідок про склад сім’ї та реєстрації місця проживання.

Отже, населення міста має змогу звернутися до ЦНАПу по мікрорайонах міста, заощаджуючи свій час та отримуючи більш доступні послуги.

Для забезпечення рівних можливостей та доступності адміністративних послуг особам з інвалідністю та іншим мешканцям міста, які не можуть самостійно відвідати ЦНАП, з березня 2018 року розпочав свою роботу «Мобільний офіс». Мета проекту – надання адміністратором послуг за місцем проживання бердянців. Послугу замовляють за телефоном ЦНАПу або за допомогою близьких безпосередньо у приміщенні ЦНАПу. Після отримання замовлення, адміністратор ЦНАПу з кейсом «Мобільний Офіс» (ЦНАП у червні 2018 року отримав кейс від проекту «Підтримка територіальних громад у зв’язку зі збільшенням кількості ВПО», який виконується Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ, що діє за дорученням уряду Німеччини) здійснює виїзд за адресою заявника для оформлення послуги. За 2018 рік послугою скористалися 121 особа.

ЦНАП щоденно працює над покращенням доступності та якості надання адміністративних послуг. На сьогоднішній день через ЦНАП надається 127 адміністративних послуг.

У 2018 році до ЦНАПу звернулося більш ніж 46,0 тис. відвідувачів(щомісяця – близько 3 900 звернень). У порівнянні з показниками за 2017 рік кількість наданих адміністративних послуг зросла на 60,5%.

Крім цього, мешканці міста активно звертаються за консультаціями, а також отримують результати надання послуг. Усього до ЦНАПу звернулося за 2018 рік приблизно 150,0 тис. осіб. З них, від суб’єктів господарювання – близько 3 тис. звернень. Найбільш запитувані послуги у субєктів підприємницької діяльності – послуги з реєстрації нерухомого майна, послуги з питань Держгеокадастру, послуги з питань архітектури та містобудування.

Відмов у наданні послуги – отримано 1262, що становить 0,03% від загального обсягу наданих послуг. В свою чергу, це свідчить про якісне оформлення адміністративних послуг.

Лідируючу позицію займає отримання адміністративних послуг з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання та видачі довідки про склад сім’ї або зареєстрованих за адресою осіб. З початку року такі послуги отримали понад 11 500 та 19 000 заявниківвідповідно, що в сумі складає 71% від загального обсягу оформлених адміністративних послуг.

На другому місці за активністю звернень є оформлення та видача біометричних паспортів. Усього в поточному році оформлено більше ніж 3 900 паспортів громадянина України та громадянина України для виїзду за кордон, що становить 9% від загальної кількості звернень за рік.

На третьому місціреєстрація нерухомого майна (більше, ніж 2 500 послуг, що складає 6%) та послуги управління Держгеокадастру (більше 2 100 послуг, або 5%).

Послуги соціальної сфери (оформлення допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, при народженні дитини, матеріальної допомоги тощо) – 1 735 (4%), послуги у сфері містобудування та архітектури – 1 700 (4%).

Один із позитивних напрямків розвитку ЦНАПу – замовлення послуг онлайн. Через офіційний сайт http://map.land.gov.ua можна замовити послуги Держгеокадастру з отриманням результатів у ЦНАПі.

Серед найпопулярніших е-послуг є довідка про реєстрацію місця проживання, реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання. Зараз у жителів міста є змога через сайт Бердянської міської ради у розділі «Центр надання адміністративних послуг», не виходячи з дому, замовити зазначені онлайн послуги, та отримати результат за одне відвідування ЦНАПу. Протягом 2018 року послугами онлайн скористалися 170 жителів міста. Це складає 0,5% від загальної кількості звернень, тому цей напрямок має перспективу розвитку.

У 2018 році від сплати адміністративного збору за платні адміністративні послуги, які надаються через ЦНАП, до міського бюджету надійшло 1,9 млн. грн., у т. ч. від оформлення паспортних послуг – 1,1 млн. грн.

З метою поліпшення якості надання адміністративних послуг, зменшення черги на їх отримання, а також запобігання її утворенню у ЦНАПі окремо виділено рецепцію, де заявникам надаються консультації щодо отримання адміністративних послуг згідно із Переліком послуг. Крім того, у приміщенні ЦНАПу надаються спеціалізовані консультації з питань:

  • реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання та надання довідок про склад сім’ї,

  • підприємницької діяльності та захисту прав споживачів,

  • Державної архітектурно-будівельної інспекції, архітектури та містобудування, земельних відносин.

На офіційному сайті Бердянської міської ради (http://bmr.gov.ua) створено розділ «Центр надання адміністративних послуг» з підрозділами: «Інформаційні карти ЦНАПу», «Новини ЦНАПу», «Електронна черга», «Послуги онлайн». На головній сторінці ЦНАПу зазначена інформація про ЦНАП, контакти адміністраторів, графік надання консультацій суб’єктами надання адміністративних послуг, графік прийому суб’єктів звернень, моніторинг надання адміністративних послуг, перелік та реквізити платних послуг, нормативні акти та інше.

У ЦНАПі згідно з графіком роботи надаються супутні послуги: ксерокопіювання, продаж канцтоварів. З травня 2018 року встановлено платіжний термінал у приміщенні ЦНАПу для оплати платних послуг, перелік яких разом з реквізитами розміщено на стендах та на сайті Бердянської міської ради. Отже, сплатити адміністративний збір тепер можливо безпосередньо в приміщенні ЦНАПу.

У 2018 році у ЦНАПі постійно здійснювався моніторинг якості надання адміністративних послуг та щомісячно оприлюднювалась звітність щодо кількості звернень суб’єктів господарської діяльності та громадян.

У 2018 році виконавчий комітет Бердянської міської ради взяв участь у Менторській Програмі «Удосконалення адміністративних і соціальних послуг у Харківській і Запорізькій областях».Реалізація Менторської програми, за допомогою ментора (експерта, консультанта) в обраних партнерських інституціях, надасть можливість виявити недоліки функціонування центрів надання адміністративних послуг та отримати коротко- та довгострокові рекомендації щодо покращення надання якісних адміністративних (соціальних) послуг громадянам.

На початку впровадження програми для визначення об’єктивних даних, ментор оцінює установи, використовуючи Методику «Моніторинг центрів надання адміністративних послуг», та виконує аналіз спроможності ЦНАП і УСЗН, а також інтерес місцевих влад налагоджувати взаємодію для удосконалення надання адміністративних і соціальних послуг.

Ментором розробляється, обговорюється та узгоджується з керівництвом інституцій і місцевою владою «План дій», в якому надаються пропозиції щодо роботи ЦНАПу, дистанційне наставництво при виконанні узгодженого вищезазначеного плану за допомогою телекомунікаційних засобів. Завдяки спільній роботі з ментором, прийнято рішення виконкому від 11.09.2018 №342 «Про затвердження Плану дій щодо вдосконалення надання послуг та діяльності Центру надання адміністративних послуг у м.Бердянськ».

Рішенням п’ятдесят третьої сесії Бердянської міської ради VIІ скликання від 08.11.2018 № 53 затверджено Положення про Реєстр територіальної громади міста Бердянська (далі – Реєстр) зі змінами. Головна мета прийнятого рішення – закріплення інтелектуальної власності громади на розроблений Реєстр, фіксація всіх правил, норм та відповідальності під час користування цим Реєстром. Завдяки затвердженому Положенню про Реєстр буде можливість вирішити основну проблему – прискорити процес надання адміністративних послуг та зменшити в рази черги мешканців.

19 грудня 2018 року між Громадською організацією «Всеукраїнська асоціація центрів надання адміністративних послуг» та виконавчим комітетом Бердянської міської ради підписано Меморандум про включення ЦНАПу до Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг, співпрацю та партнерство. До Асоціації включено 37 ЦНАПів з кращими практиками надання адміністративних послуг, а також ті ЦНАПи України, які активно розвиваються та дотримаються стандартів «Належний ЦНАП». Всього в Україні було зареєстровано 767 ЦНАПів.

Пріоритетом на 2019 рік є створення зручних і доступних умов отримання якісних адміністративних послуг. Шляхи реалізації визначені у Стратегії розвитку м. Бердянськ на період до 2027 року, Плані заходів на 2018-2021 роки з реалізації Стратегії розвитку м. Бердянськ на періоддо 2027 року та Плані дій щодо вдосконалення надання послуг та діяльності ЦНАПу.

Створення зручних і доступних умов отримання адміністративних послуг забезпечить надання більш розширеного переліку послуг: реєстрації юридичних та фізичних осіб, послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану, послуг з реєстрації транспортних засобів, отримання посвідчень водія та інших.

У 2018 році до ЦНАПу звернулось більше 46 тис. відвідувачів, а кількість наданих послуг зросла на 60,5% у порівнянні з 2017 р.