Бердянська міська рада - офіційний сайт

У 2018 році 57% звернень громадян стосувалися якості побутової техніки

Такі дані озвучила начальник управління економічного розвитку Юлія Орлова доповідаючи на черговому засіданні виконавчого комітету, яке відбулося під керівництвом міського голови Володимира Чепурного. Так, звітуючи про виконання Плану міських заходів щодо захисту прав споживачів у м. Бердянськ за 2018 рік, Юлія Віталіївна відзначила, що у звітному періоді до виконавчого комітету звернулися 722 громадянина з питань захисту прав споживачів. У відсотковому співвідношенні ці показники майже не змінились у порівнянні з 2017 роком. Усі звернення громадян систематично узагальнювались та аналізувались з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян.

Як свідчить аналіз звернень громадян, 57% їх стосується якості побутової техніки, 20% - якості наданих послуг (виконаних робіт), 12% - якості взуття та одягу, 8% - якості обслуговування, 3% - якості продовольчих товарів.

У зверненнях найчастіше порушувались питання щодо:

- розірвання договорів купівлі-продажу товарів у зв’язку з виявленням недоліків чи істотних недоліків у товарах, їх обміну на якісні або повернення коштів;

- довготривалого ремонту побутової техніки, мобільних телефонів, виробів медичного призначення та інших товарів;

- порушення умов договорів з надання побутових послуг (установки склопакетів, утеплення будинків);

- порушення правил торгівлі продовольчими товарами (недотримання умов і температурних режимів зберігання продукції, відсутності її маркування, цінників, невидачі розрахункових документів, відсутність контрольних вагів);

- неналежного рівня обслуговування.

Під час розгляду заяв та скарг споживачам:

- відшкодовано 127,0 тис.грн матеріальних збитків;

- у 270 випадках за згодою сторін здійснено ремонт товарів, що у гарантійний термін вийшли з ладу;

- у 57 випадках проведено обмін товарів;

- надано 722 консультації.

Порівнюючи вищезазначені показники з результатами 2017 року необхідно зазначити, що у 2018 році зросли показники вирішення на користь споживачів питань повернення грошових коштів, заміни товарів, виконання робіт, надання послуг. Так, сума відшкодованих коштів за неякісні товари та послуги зросла на 17%, кількість обмінів неякісних товарів - на 18%, здійснених ремонтів - на 24%. Все це свідчить про підвищення обізнаності суб’єктів господарювання в питаннях дотримання ними прав і інтересів споживачів, а також зростання рівня інформованості громадян-споживачів при виборі продукції (товарів, робіт, послуг).

У 2018 році 57% звернень громадян стосувалися якості побутової техніки