Бердянська міська рада - офіційний сайт

Національна поліція пропонує створити службу поліцейських офіцерів громади із ширшими повноваженнями замість дільничних інспекторів

За ініціативою Головного управління Національної поліції в Запорізькій області сьогодні для міської влади та представників комітетів мікрорайонів громади презентували проєкт «Поліцейський офіцер громади».

В.о. міського голови Олександр Свідло зауважив: «У Запорізькій області вже протягом декількох років працює зазначений проєкт у різних громадах і є позитивні відгуки від мешканців цих територій. До нас звернулися представники обласного управління Національної поліції із пропозицією запровадити з 2022 року такий проєкт на території Бердянської міської територіальної громади. Перед тим, як приймати рішення щодо створення такої служби та її фінансування, ми вважаємо доцільним і необхідним обговорити зазначене питання безпосередньо з мешканцями та ініціативними групами громадян, представниками комітетів мікрорайонів і вуличних комітетів, а також спеціалістами адміністративного відділу виконкому, до компетенції яких входять такі ж повноваження. Сьогодні ніяких рішень приймати не будемо, ми працюємо в режимі діалогу, щоб прийняти максимальний обсяг інформації та зробити відповідні висновки до моменту прийняття бюджету».

За інформацією керівника поліцейських офіцерів громади в Запорізькій області Андрія Мінзи, перший такий пілотний проєкт запущено в 2017 році на Дніпропетровщині Національною поліцією України спільно з міжнародними партнерами.

Поліцейський офіцер громади (ПОГ) – це, по суті, той самий дільничний інспектор, яких поступово скорочуватимуть, але наділений додатковими функціями. Так, у сфері безпеки дорожнього руху він має право виносити постанови, складати протоколи за порушення правил дорожнього руху, у питаннях ювенальної превенції тісно співпрацює із соціальними працівниками та службою у справах дітей, а у сфері обігу зброї – має право подавати матеріали щодо отримання людиною дозволу на мисливську зброю.

Особливість ПОГ полягає в тому, що поліцейський є частиною громади, закріплений за певною територією, порядок на якій і забезпечує, знає мешканців, від місцевої влади отримує завдання та звітує не тільки перед поліцією, а, насамперед, безпосередньо перед громадою кожні півроку-рік. Основним акцентом його діяльності є профілактична робота на території.

Однак при цьому ПОГ не залишається безконтрольним: у кожного офіцера є планшет, оснащений GPS-навігатором, місце перебування його постійно моніториться, заяви та звіти передаються із застосуванням системи електронного документообігу, робота планується на 2 тижні, а службове авто повністю укомпектоване.

«Завдяки подібній організації роботи значно покращується якість надання поліцейських послуг і підвищується рівень довіри громадян саме до поліцейських офіцерів громади на відміну від дільничних інспекторів», – відзначив Андрій Мінза.

Заступник начальника управління превентивної діяльності обласного управління Нацполіції Євген Шепель наголосив, що відбір кандидатів на посади поліцейських офіцерів громади дуже серйозний, вимоги до них висуваються жорсткі, а після відбору проводиться їх ґрунтовне навчання на базі Харківського національного університету. До прикладу, у Мелітополі з 30-ти кандидатів у ПОГ до навчання допустили тільки 14.

Євген Шепель додав, що Нацполіція забезпечує поліцейських офіцерів громади грошовим утриманням, форменним одягом, табельною зброєю та спецзасобами. Громада на себе бере зобов’язання забезпечити для ПОГ поліцейську станцію – це робочий кабінет з оргтенікою, кімната для відпочинку та санвузол. Якщо ж громада бажає взяти участь у проєкті позачергово, то необхідно придбати службовий автомобіль, адже Національна поліція України видає авто в порядку черговості, тому цей процес відбувається дуже повільно.

Поліцейський посадовець поінформував про нормативи чисельності ПОГ (1 поліцейський офіцер громади на 7 тис. населення міської або на 6 тис. населення сільської території) і про те, що приміщення й авто можна виділити із розрахунку по 1-й одиниці на 2 офіцери. Тобто для Бердянська потрібно 16-18 таких поліцейських. Євген Шепель розповів, що у Запорізькій області ПОГи успішно функціонують в Енергодарі, Гуляй-Полі, Осипенківській громаді, до кінця грудня з’являться і в Мелітополі, а в Долинській громаді є приклад облаштування поліцейської станції за кошти ПРООН. Як засвідчує досвід роботи служби ПОГ, кількість правопорушень на територіях скоротилася за рахунок профілактики випадків сімейного насилля та побутових конфліктів, зменшення стихійних сміттєзвалищ, адже поліцейські займаються питаннями проблемних сімей і благоустроєм території.

В.о. міського голови Олександр Свідло підсумував: «Сьогодні нам розповіли, як переформатувати роботу дільничних інспекторів. Є такий проєкт. Якщо ми й підпишемо Меморандум, то запровадимо пілотний проєкт, щоб визначити його ефективність в одному з районів, з’ясувати, наскільки це корисно для вирішення питань безпеки, громадського порядку та благоустрою нашої громади. Ми вже частково підготовлені до реалізації проєкту. У нас є осередки в кожному мікрорайоні, там можна створити робочі місця. У нас є програма «Безпечне місто» і працюють відеокамери. Багато умов не потребують додаткових коштів, окрім службових авто. Пропоную обговорити цю перспективу в комітетах мікрорайонів і отримати зворотній зв'язок від мешканців. Ми це робимо для людей і їх безпеки».

Національна поліція пропонує створити службу поліцейських офіцерів громади із ширшими повноваженнями замість дільничних інспекторів