Бердянська міська рада - офіційний сайт

До вирішення проблем зсувів залучено фахівців Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту

Минулого тижня відбулась робоча нарада міського голови Олексія Бакая з ініціативи ветерана праці Миколи Глушкіна. Йшлося не тільки про можливість зсувів (ризик цього є по всій крайці гори), а й про розмив берегової лінії в центральній частині Бердянська, що створює загрозу для залізничної гілки, по якій йдуть вантажі в порт. Учасники наради одностайно визнали важливість та актуальність зазначених проблем. І для залучення фахівців запросили до Бердянська спеціалістів Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту.

Сьогодні, 12 березня, відбулась робоча зустріч міського голови Олексія Бакая з представниками Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна. Очолила групу фахівців Валентина Соломка, кандидат технічних наук, доцент кафедри “Мости”. Головною метою зустрічі було ознайомлення фахівців з проблемами зсувів, підтоплення нижньої частини та забруднення акваторії бердянської затоки та визначення, що потрібно для проведення досліджень з вирішення цих проблем. На зустрічі були присутні начальник морського порту Микола Ільїн, керівник гідрогеологічної партії Бердянська Станіслав Лобода, заступник міського голови Сергій Матвєєв, начальник Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Ірина Солоннікова, головний архітектор міста Микола Немно, ветеран праці Микола Глушкін, директор Науково-дослідного інституту Азовського моря Леонід Ізергін.

Міський голова Олексій Бакай зазначив, що зараз найголовніше, розуміючи всю серйозність проблем та їх можливі катастрофічні наслідки, розробити заходи на упередження, винайти кошти у міському бюджеті. Але вже зрозуміло, що подужати фінансові витрати на реалізацію майбутніх проектів міському бюджету не по силах. І у планах міської влади домогтися отримання коштів з обласного та державного бюджетів на основі наукового обґрунтування університету.

Ветерана праці Миколи Глушкіна, який свого часу був головним інженером відділу капітального будівництва Бердянського виконкому, поінформував гостей про факти та можливі, на його думку, причини зсувів на території міста, загрози підтоплення нижньої частини та забруднення бердянської затоки. В 1965 році він був свідком події, яка занепокоїла все місто - 5 березня в районі АКЗ півкілометра берегової лінії пішло на 50 метрів вниз. Так званий зсув видавлювання мало вивчене явище і потрібно звернути на це увагу при розробці своїх рекомендацій відзначив Микола Васильович.

Начальник морського порту Микола Ільїн запевнив, що для порту питання берегоукріплення набережної є вкрай важливим. Навіть незначне нещодавнє пошкодження залізничної колії (внаслідок розмиву після шторму) зупинило роботу підприємства на добу. Тому порт готов всіляко підтримувати місто у вирішенні питання попередження підтоплення нижньої частини міста. За словами Миколи Ільїна зацікавленість та готовність фінансово підтримувати роботи висловило керівництво Придніпровської залізниці, на балансі якого знаходиться залізнична колія, що на набережній.

Керівник гідрогеологічної партії Бердянська Станіслав Лобода, директор Науково-дослідного інституту Азовського моря Леонід Ізергін висловили свою професійну оцінку ситуації. А також підкреслили, що проблеми мають глобальний характер, але вони, як фахівці, мають бачення їх поступового вирішення на місцевому рівні.

Спеціалісти з університету задавали питання щодо наявності досліджень, гідрогеологічних вишукувань за останні роки та можливості використання даних, рівня ґрунтових вод та системи водопостачання та водовідведення тощо. Володимир Петренко, завідувач кафедри основ фундаментів, визнав, що проблема складна та комплексна і повинна вирішуватися за рахунок державних програм на основі фахового обґрунтування. Свого колегу підтримала Валентина Соломка, кандидат технічних наук, доцент кафедри “Мости” та запевнила учасників наради, що університет має кваліфікованих молодих спеціалістів та потужний науково-дослідницький сектор. І є всі можливості розробити в реальні строки для Бердянська програму необхідних досліджень на вирішення окресленого кола проблем.

Підсумовуючи зустріч міський голова Олексій Бакай подякував гостям за їх намір допомагати Бердянську та запевнив, що у найкоротший термін буде погоджено протокол намірів про подальшу співпрацю.

До вирішення проблем зсувів залучено фахівців Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту