Бердянська міська рада - офіційний сайт

Інформаційна довідка щодо визначення потреб населення Бердянської міської територіальної громади у соціальних послугах

Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28 „Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах” та з метою виявлення та аналізу потреб громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначення пріоритетів щодо надання соціальних послуг розпорядженням міського голови від 08.02.2021 № 29-р “Про визначення потреб населення Бердянської міської територіальної громади у соціальних послугах” було створено робочу групу.

При формуванні показників потреби населення Бердянської міської територіальної громади у соціальних послугах враховані дані комунальних установ Бердянської міської ради „Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)”, “Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю” та Бердянського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, відділів охорони здоров’я, освіти та служби у справах дітей виконавчого комітету Бердянської міської ради, відділу поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області, Бердянського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану, Бердянського міськрайонного відділу філії Державної установи “Центр пробації” в Запорізькій області, а також баз даних управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області.

Для удосконалення процесу визначення потреб населення у соціальних послугах протягом січня-лютого 2021 року в рамках проєкту «Впровадження орієнтованого на потреби підходу в соціальному секторі", який реалізується за фінансової підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), на території Бердянської міської територіальної громади проведені наступні заходи:

- соціологічне опитування шляхом анкетування мешканців громади із застосуванням сучасних можливостей мережі Інтернет (анкета була розміщена на сайті Бердянської міської ради та на сторінці управління праці та соціального захисту населення у фейсбуці);

- дві фокус-групи з отримувачами соціальних послуг;

- дев’ять глибинних інтерв’ю з працівниками системи соціального захисту населення;

- зустріч з представниками громадських організації соціального спрямування.

Результи аналізу даних анкет наступні:

1. Найбільшої підтримки в громаді потребують: діти з інвалідністю (43,4%), люди похилого віку ( 37,7%), особи з інвалідністю ( 29,5%).

2. Послуги, які необхідно розвивати в громаді:

1) З послуг соціальної профілактики (консультування, інформування, консультативний кризовий телефон) найбільший відсоток набрало консультування - 41%.

2) З послуг соціальної підтримки осіб та сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, (соціальний супровід, допомога у врегулюванні конфліктів, соціальний супровід на робочому місті, представництво інтересів) найбільший відсоток набрав соціальний супровід - 54,5%.

3) З послуг догляду за місцем проживання (догляд вдома за особами похилого віку та особами з інвалідністю, тимчасовий догляд за дітьми з інвалідністю, паліативний догляд) найбільший відсоток набрала послуга догляду вдома за особами похилого віку та особами з інвалідністю - 56,3%.

4) З послуг соціальної підтримки з наданням місця тимчасового проживання (нічліжний будинок для бездомних, притулок підтримки осіб, що постраждали від домашнього насилля, соціальний гуртожиток) найбільший відсоток набрав соціальний гуртожиток - 62,5%.

5) З послуг з соціальної адаптації (організація дозвілля, соціальна адаптація, університет 3 віку) найбільший відсоток набрала соціальна адаптація - 69,7%.

6) З послуг соціальної реабілітації (послуги соціально-психологічної реабілітації, супровід під час інклюзивного навчання, послуги трудової та професійної реабілітації, послуги фізкультурно-спортивної реабілітації) найбільший відсоток набрала послуга соціально-психологічної реабілітації - 44,2%.

7) З інших послуг (фізичний супровід осіб з інвалідністю, послуги жестової мови, транспортні послуги, натуральна допомога - перукарські послуги, ремонт одягу, прання, гуманітарна допомога, тощо) найбільший відсоток набрала натуральна допомога - 54,2%.

На питання “Чи володієте Ви інформацією щодо існуючих видів соціальної підтримки” найбільшу кількість серед відповідей (так, володію, володію достатньою інформацією, володію певною інформацією, взагалі не володію) найбільший відсоток набрало: володію достатньою інформацією - майже 48%.

У 48,2% громадян труднощів під час надання соціальних послуг не виникало. Для покращення якості соціальних послуг майже 50% респондентів вважають за необхідне підвищити рівень фінансування та матеріальну базу закладів та установ у сфері соціального обслуговування населення. Протягом 2020 року майже 60,7% населення громади отримували соціальні послуги.

За результатами визначення потреб населення Бердянської міської територіальної громади та наданими пропозиціями щодо покращення якості надання соціальних послуг робочою групою прийняті наступні рішення:

1. У 2022 році для задоволення потреб населення Бердянської міської територіальної громади у соціальних послугах продовжити надання традиційних послуг: догляд вдома, паліативний догляд, натуральна допомога, соціальний супровід, соціальна реабілітація, консультування, соціальна адаптація, соціальна профілактика, представництво інтересів, тощо та залучати для отримання соціальних послуг нові категорії громадян, які потребують соціальної підтримки, а саме: осіб з інвалідністю з психічними розладами, осіб з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату та ураженням слуху.

2. Комунальній установі “Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Бердянської міської ради забезпечити організацію комплексної послуги паліативного догляду шляхом розробки та впровадження порядку взаємодії з закладами охорони здоров’я, представниками правової допомоги та інших сфер, залучених для надання підтримки паліативним хворим.

3. На базі комунальної установи “Територіальний центр соціального обслуговування ( надання соціальних послуг) Бердянської міської ради

1) Запровадити:

- послугу супроводу осіб з інвалідністю, що мають порушення опорно-рухового апарату;

- послугу перекладу жестовою мовою для осіб з інвалідністю з порушенням слуху;

- послугу соціальної адаптації для осіб з інвалідністю з дитинства з психічними захворюваннями шляхом організації групи на базі відділення денного перебування.

2) З метою збереження фізичної активності, покращення емоційного стану громадян похилого віку та осіб з інвалідністю забезпечити впровадження фізичних занять на базі відділення денного перебування.

3) Для підтримки бездомних громадян розглянути можливість залучення надавачів соціальних послуг недержавного сектору шляхом розвитку державно-приватного партнерства.

4. Бердянському міському центру соціальних служб для сім`ї дітей та молоді:

- посилити роботу щодо виявлення осіб, які знаходяться в складних життєвих обставинах та потребують соціальних послуг;

- залучити до послуги соціального супроводу та консультування осіб з інвалідністю та сім’ї, в яких виховуються діти з інвалідністю;

- розвивати послугу соціального супроводу дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування;

- додатково вивчити питання надання послуги супроводу під час інклюзивного навчання для подальшого запровадження.

5. Всім суб`єктам, задіяним у наданні соціальних послуг, покращити інформаційно-роз`яснювальну роботу серед населення громади щодо соціальних та реабілітаційних послуг, а саме:

- сформувати річні плани проведення інформаційної роботи і неухильно дотримуватись їх виконання,

- облаштувати інформаційні куточки (зі стендами, на яких повинна міститися доступна, актуальна і вичерпана інформація для отримання послуг, забезпечити поширення друкованих матеріалів (плакати, візитки, листівки)

- розміщати актуальну інформацію щодо соціальних послуг на дошках оголошень житлових будинків ОСББ, ТОВ "КК "КОМЕНЕРГО-БЕРДЯНСЬК" та КП БМР "ЖИТЛОСЕРВІС-2А, Центрі надання адміністративних послуг “Єдиний офіс”, міських автобусах, установах охорони здоров`я, магазинах, громадських організаціях.

- проводити тематичні вуличні акції,

- організувати роботу консультаційних телефонних та онлайн ліній,

- збільшити обсяги надання інформації через місцеві ЗМІ (радіо, газету, телебачення),

- розміщати типові відповіді на вебсторінці або сторінці фейсбук.

При підготовці інформаційних матеріалів необхідно:

- враховувати психологічні та фізіологічні особливості потенційних та фактичних отримувачів послуг;

- обирати оптимальні способи подання інформації, супроводжувати усне консультування наданням роздаткових матеріалів;

- надавати відвідувачу час для записування потрібної інформації;

- повторювати та уточнювати запитання клієнта;

- визначати головне при наданні інформації;

- перевіряти, чи правильно зрозумів і засвоїв інформацію клієнт.

6. Інформацію щодо потреби населення в соціальних послугах врахувати при формуванні проєкту Стратегії удосконалення системи надання соціальних послуг Бердянської міської територіальної громади на 2021-2027 роки та Стратегії розвитку міста до 2027 року .

7. Управлінню праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Бердянської міської ради на сайті Бердянської міської ради:

- оновити Перелік соціальних послуг та суб`єктів, що здійснюють їх надання;

- розмістити результати визначення потреб населення Бердянської міської територіальної громади в соціальних послугах.

8. Громадській організації “Розвиток особистості дитини плюс” додатково вивчити потребу у запровадженні послуги денного догляду для дітей з інвалідністю.

Інформаційна довідка щодо визначення потреб населення Бердянської міської територіальної громади у соціальних послугах